måndag 11 oktober 2010

Var ett tag sedan

Har inte haft tid eller ork att skriva något på ett tag. Har varit och köpt en vagn till Alice som vi har på balkongen, bästa köpet hitills måste jag säga! Hon sover så bra ute och hon somnar direkt när hon ligger i den. Så nu ligger hon där ute och sover inpackad i overall, mössa och filt :)

En sån här fin vagn har hon fått fast den är begagnad men väldigt fin

Var ute på en höstpromenad med Maria med sin söta Noralinn och sen Ida med sin busiga Miranda. Hade det jättetrevligt men grillad korv och fina kort på polkagristjejorna (alla tre hade röd och vitrandiga mössor på sig)

Alice, Noralinn och Miranda


Det har varit 3 våldtäckter i helgen här i Örebro och nu går de ut och varnar att tjejer inte ska gå ut själva och speciellt inte på kvällen. Är så sjukt att vi tjejer inte kan röra sig fritt som vi vill. Och det finns ju såna människor som säger att tjejen hade säkert en kort kjol eller utmanade kläder men när en 64 årig tant blir våldtagen så kan man inte skylla på såna saker. Är helt klart någon sjuk person som sprider skräck i stans tjejer. Bara för att jag har en vagn och går runt med så hindrar det säkert inte en sån person. Ska ficka med bästa Camilla på torsdag och då kommer det säkert bli sent så då ska jag se till att Andreas kommer och möter mig eller hämtar mig och Alice.

Idag ska vi till öppna forskolan och leka, ska bli roligt att träffa andra mammor och bebisar. Alice tycker att det är jätteroligt att komma dit för de har så mycket leksaker där med :)

Imorn ska jag och Alice ta bussen till Karlskoga för vi ska ha ett möte på banken och sen på onsdag ska vi titta på en lägenhet så håll tummarna! Om vi får den så ska jag börja söka jobb där med, får hoppas att jag hittar något......


Nu ska jag städa lite, är inte så trevligt under Alice matstol, hon slänger mat på golvet busungen :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar