söndag 30 januari 2011

Dålig uppdatering

Har tydligen haft mycket att gjort på sista tiden då jag inte har skrivit något på ett bra tag. Livet rullar på och jag har jobbat några dagar, var på ett helt nyöppnat dagis i tisdags och jobbade och oj vad roligt det var! Älskar när det är lite rörigt och det händer nya saker hela tiden.
Skulle ha jobbat på onsdagen där med men jag blev hemma med Alice i stället då hon var jätteförkyld och röd i ögonen på tisdagskvällen. Trodde att hon hade fått ögonfluss och det vill jag verkligen inte dra med mig till jobbet. Men sen blev det inget mer med hennes ögon utan det gick över till en otrevlig hosta och andningsbesvär. Så vi var till vårdcentralen igår på deras jour motagning och stumpan har fått förkylningsastma :(. Så vi fick medicin som hon får när hon låter allt för mycket och det verkar funka. Men man hör att hon är trött i rösten och inte orkar ta i som vanligt när hon skriker eller pratar.
Alice har även börjat äta själv, hon är väldigt duktig men det blir mycket mat överallt men det är väl lika bra att hon övar om hon ska börja på dagis snart.
I torsdags så tog jag och Alice bussen till Örebro och var på städbesiktning på lägenheten i Markbacken, så vi slet när vi städade den men det var helt onödigt då tjejen som ska flytta in efter oss inte brydde sig så mycket. Men den blev i alla fall godkännd, skönt! Sov över hos mamma och pappa och Alice sov i sin egna säng nästan hela natten, duktig tjej! Sen på fredagen gick jag, mamma och Alice på Hindersmässan och köpte mycket goda saker att mumsa på. Jag köpte även tyg till gardiner till Alice rum, köket och sen en duk till finbordet. Så nu är det bara att sy, duken är redan klar.
Igår kväll hade vi middag här hemma hos oss för första gången, det blev hemmagjord klyfftpotatis och sen stek på rådjur och älg med tillbehör. Fick ett jättefint vitt hjärta att hänga i fönstret av Bella och Masken, helt i min stil! Och sen en blomma av Christoffer och Mikaela med en vit kruka, de har nog förstått att jag tycker om vita saker, hihih :)
Nu sitter jag i soffan och njuter och Alice ligger och sover i vår säng, spelar ingen roll vad klockan är hon måste få sova på eftermiddagen/kvällen för annars somnar hon vid 24 på natten.

1 kommentar: