tisdag 11 januari 2011

Mycket nu

Har inte haft tid att skriva på ett bra tag, har varit mycket med flytten. Så nu har man snart varit Karlskogabo i en vecka. Flytten gick bra, min pappa var så duktig som bar som en tok in i den stora lastbil som han hade hyrt. Mamma och Andreas var ju med duktiga så klart! Vi lämnade kvar lite saker i Markbacken så som soffan och lite annat skit som skulle slängas. Vi hade ju tänkt att vi skulle städa i går men kom på att det behövs ju inte för det är ingen som ska in tidigare men sen kom jag på att de stänger ju av elen den 15 så på fredageftermiddag ska vi dit och städa.
Nu har vi i alla fall kommit iordning ganska så bra i nya lägeheten, soffans saknas men annars har vi allt. Jag har satt upp gardiner i vårat rum och i"guldrummet" som vi klara det bara för det är guldtapet. Vardagsrummet vet jag inte hur vi ska göra med än då det är väldigt stort fönster och svårt att sätta upp gardinstång. Till köket ska vi ha en hissgardin men så svårt att hitta någon i rätt storlek, kanske ska göra en själv...Alice ska få en söt gardin sen med men jag tänkte kolla efter tyg på Hindersmässan som är i Örebro i slutet av januari.
Vi har börjat på öppnaförskolan som ligger mitt i centrum och hon som jobbar där är väldigt trevligt och trevliga föräldrar och barn. Alice har redan fått en favorit sak att leka med, en grej man stoppar bollar i och sen låter den.
Idag var vi till mitt nya jobb och skrev på papper, kommer få jobba 2 dagar i veckan till en början och sen kan jag få jobba mer sen. Vik finns det tydligen så det var inga problem att få jobba, skönt!
Alice har lärt sig att snurra runt på rumpan så hon snurrar flera varv, så söt! Bara hoppas att hon kommer på hur man kan åka fram med :)
Nu ska jag fortsätta leta hissgardiner. Blir tyvärr inga bilder idag men det kommer ett inlägg med bara bilder sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar