onsdag 13 april 2011

Magsjuk

eller vad det nu är för fel på mig. Hela familjen låg i sängen igår och vilade efter jobb och lek på förskolan och när jag vaknar säger jag till Andreas att jag mådde dåligt. Sen bara 10 min efter så är jag tvungen att springa på toa. Sen höll det på så hela kvällen och man kan ju inte äta något när man spyr så tillslut kommer det ju inte upp något, blä! Och det är ingen på jobbet som är magsjuk förutom en tjej fast hon har varit hemma i nästan 2 veckor.




Och när Alice vaknade så var hon jättevarm så tog tempen på henne och den visade 38,9 grader också helt plötsligt. Så hon fick alvedon och sen satt hon och Andreas i soffan hela kvällen och tittade på tv och jag låg i sängen.





Idag mår jag bättre men är helt slut i kroppen, när man är magsjuk ska man vara hemma 48 timmar så jag är hemma från jobbet vilket är skit tråkigt! Alice fick åka hem till farmor och farfar idag och leka. Hade tänkt att gå till förskolan sen med henne men då jag inte orkar stå upp och byta blöja på henne så tror jag inte att jag orkar gå någon längre sträcka heller.

Bara hoppas att vi kan komma iväg imorn i stället till både jobb och förskolan.




Det går bra för Alice med på förskolan men hon är ju ledsen ibland och hon har inte viljat äta någon mat heller. Så det är så typiskt att hon ska bli sjuk just nu, vill ju att hon kommer in på stället.





Nu ska jag dricka upp nyponsoppan och hoppas på att jag får behålla den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar