måndag 11 april 2011

Mycket som hänt på sista tiden


Är väl därför jag har varit så dålig på att skriva :)


Jag har fått förlängt på jobbet till 8 juli och jag är så glad över detta!!! Älskar mitt jobb så otroligt mycket, både barnen och personalen gör att det blir roligt och lätt att gå och jobba varje dag. Så i sommar blir Alice ledig hela sommaren, kommer bli så mysigt.


Alice har även kommit på att man kan ta sig framåt fast hon har en väldigt konstig stil men fram kommer hon. Trodde ju att hon skulle börja gå på en gång då hon inte har visat något intresse för att krypa men i torsdags så började hon äntligen.


Hon har även börjat på förskolan nu, kommer säkert gå toppenbra!


I helgen var jag och Alice i Örebro hos mamma och pappa. På lördagen så möttes vi på stan och tant Sussi var med också. Köpte massor av kläder till Alice bla ett par överdrags byxor från PoP som är perfekta att ha nu. Sen fick hon tröjor och byxor med. På söndagen gick vi på Trädgårdsmässan på förmiddagen och sen åkte vi till Marieberg och Ikea. Mamma köpte ett par jättetuffa skor till Alice på Skopunkten. Hon fick välja mellan ett par rosa eller svarta och hon tog de svarta :). Efter det körde mamma och pappa hem mig och Alice till Karlskoga, var tänkt att de skulle vara kvar på en fika men pappa som jobbar extra inom kommunen fick ett telefonsamtal att det fanns ett dött rådjur vid slussen i Örebro så det var bara att åka hem för dom igenKöpte ett par blåa byxor då hon inte kan ha allt i rosa ;)

Body som mormor köpte till Alice

Byxorna från PoP


Nu är det snart dags för mig att ta cykeln och åka och hämta Alice på förskolan. Vi tog första cykelturen igår, hon tyckte att det var roligt men att jag satt ivägen så hon puttade på mig hela tiden. Inte lätt att ha en mamma med stor bak :)


Ha en underbar dag i det våriga vädret!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar