måndag 6 december 2010

En bra dag!

Nu är äntligen Alice frisk igen efter en hel vecka inomhus. Febern steg igen under fredagen men sen gick den ner på kvällen, konstigt. Hon har varit extremt jobbig i helgen då inget vi har gjort varit bra, skit jobbigt både för oss och henne. Hon blir även jättearg då hon inte vet eller kan ta sig framåt själv. Bara att hoppas att hon kommer på det snart så jag slipper gå runt och bära henne. Jag hade slutat att amma med fast nu när hon har varit så arg och grinig så var det bara tutten som funkade (ett tag) så jag har känt mig så låst. Men ikväll så somnade hon av flaskan, så skönt!


Så idag har vi varit på förskolan och lekt och det behövde både jag och Alice. Hon tycker att det är så trevligt där och det tycker ju jag med så klar :) Kommer att bli tråkigt att sluta gå dit när vi flyttar eftersom jag har lärt känna mammorna och bebisarna där. Tog en härlig promenad efter med Maria och Ida. Träffade på Marie som jag inte har sett på flera år. När jag fick mitt första jobb efter min utbildning så jobbade jag och hon tillsammans. Hon hade klassen och jag jobbade som resurs. Vi hade mycket roligt tillsammans, blev några utekvällar med :) Roligaste är att hon har mitt gamla jobb nu ute i Närkes Kil :)


Nu är det fotboll på tv så jag ska passa på att titta på de avsnitt som jag missat på advenstkalendern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar