fredag 3 december 2010

Riktig vinter ute

Fast idag är det bara minus 6 grader ute, lite skillnad mot minus 20 som det var igår. Då är det faktiskt ganska så skönt att bara vara inne och mysa. Fast nu har jag inte varit ute något sen i måndags så det börjar krypa i kroppen. Det jag rör på mig är när jag och Alice går ner och hämtar posten.
Alice börjar må bättre men nu är hon väldigt täppt i stället. Har kört med nässpray till barn och det funkar bra men hon sover dåligt då hon har svårt att andas genom näsan på nätterna. Hoppas att hon är helt frisk imorn så vi kan ge oss ut och åka lite pulka och sen på söndag ska vi kanske på julmarknad i Bo i Hjortkvarn.
Har sökt lite jobb nu med i Karlskoga, vill ha ett "extra" jobb sen när vi flyttar dit. Ett helg och kvällsjobb skulle vara perfekt. Har även skickat in en ansökan till barnomsorgen i Karlskoga som vikarie och det verkar ganska så lovande då jag har en universitetsutbildning och sen erfarenhet så det är bara att hålla tummarna.
Idag/kväll blir det nog inte mycket gjort, nu hör jag att Alice börjar vakna med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar