måndag 7 februari 2011

Morgonblogg

Idag är det första dagen på jobbet, ska jobba mellan 7.30-10.30 bra tid eller hur :). Alice och Andreas ligger fortfarande och sover men jag har sovit dåligt inatt eller jag har inte rikgit varit trött men jag vet att jag kan sova konstigt på natten när jag ska upp och jobba på morgonen. Ska se om jag kan förhandla med mina tider idag med så jag kan få vara ledig en dag i veckan så Alice inte behöver vara hos farfar alla dagar. På onsdag så kommer min pappa hit och är barnvakt så igår när dom var här så bytte han blöja på Alice och det gick mycket bra :).


Alice har varit så grinig väldigt länge nu men jag tror att hon är trött på att vara hemma med mig hela tiden. För nu älskar hon när Andreas busar med henne och igår så satt dom två och verkligen myste i soffan och det har inte gått förut när hon vet att jag är hemma.


Vi var till kyrkan igår med och hämtade Alice doplöv och det tyckte hon var jätteroligt för det var ju så mycket fina lampor att titta på, sötnosen!

Myser med mamma. Ser även hennes fina framtänder :)

På eftermiddagen så kom mina föräldrar hit och hade med sig massor av fina saker till Alice bla en rosa vår/höst jacka, leksaker, en rosa PoP mössa som hon ska ha till jackan, en fin tröja med stjärnor på som morfar hade köpt och en jättefin orkide till mig. Jag måste ha välrdens bästa föräldrar och Alice har välrdens bästa mormor och morfar <3.

Nu ska jag läsa DN och sen är det dags att väcka Alice.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar