torsdag 2 september 2010

Badat



Idag har jag och Alice varit till Haga badet och varit på babysim och oj vad mysigt det var! Var lite trassel när jag skulle byta om och duscha men annars gick det hur bra som helst. Först satt vi i barnpoolen och Alice började skvätta vatten på de andra bebisarna på en gång, hihih. Sen var det dags för den stora poolen med 34 grader varmt vatten, härligt! Fick lära oss att hålla i barnet rätt och sen fick vi även prova på att vända barnet i vattnet men det tyckte inte Alice om så då kom det lite tårar men gick över väldigt fort. Hon flöt runt där i poolen och hade det väldigt trevligt med alla bebisar :) Hon somnade så fort jag la ner henne i vagnen när vi gick hem och jag var helt slut med, tar på krafterna att motionera.
Såna här söta har Alice på sig när hon badar fast lila med fjärilar på, så söta :)


Blev erbjuden en 5:a i Karlskoga för några dagar sen och eftersom vi inte hade kollat på den så kunde vi inte säga om vi ville ha den eller inte och nu har den blivit uthyrd till en annan familj. Men nu har jag tagit reda på lite mer om vad det är för ställe. Det är ett hyresbolag i Karlskoga som har köpt en skola som de håller på att göra om till lägenheter. Och det är som en lite sidoprojekt det har så de gör en lägenhet i taget. De har hyrt ut de färdiga lägenheter de har nu men sen håller de på att bygga eller renovera fler i det huset så om 6 månader kommer de vara klara. Tycker att det låter jätte intressant, tänk en helt nybyggd lägenhet med egen uteplats och ingång. Den som vi blev erbjudna var på 108 kvm och kostade 5400 kr i månaden och är då helt nybyggd. Jag vill ha, jag vill ha!!!!



Tänk att ha ett sånt här hus!!

Imorn blir det fredagsmys med familjen, bara hoppas att Andreas orkar hålla sig vaken på kvällen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar