måndag 6 september 2010

Lägenhetsvisning

Idag åkte jag och Alice med Andreas till Karlskoga på morgonen för att vi skulle iväg och kolla på en lägenhet som vi hade fått erbjudande om. Åkte hem till Annika först och åt frukost sen gick jag och Alice hem till Bella som var hemma i lägenheten för ovanlighetens skull :) Fick jätte god mat hemma hos dom, kött och sen gjorde de potatis och grönsaker i ugnen, mums!
Åkte sedan till deras fina hus som de håller på och fixar med och oj vad de sliter med detta hus men fint blir det! De hade satt upp staket nu för att Ozzy ska kunna springa runt lös. Perfekt sen när Alice ska vara där och leka, hihih :)
Andreas kom dit efter han hade slutat jobbet och sen åkte vi och titta på lägenheten. Hade fått reda på att det var en trea med uteplats och öppen spis som man kunde elda i och hyran låg på 4100 kr/månad, perfekt! Kommer dit och huset är jätte fint men upptäcker att det inte finns någon egen uteplats utan den delar man på med de andra i huset. Lägenheten är en etage lägenhet, ganska så häftig men vardagsrummet var jätte litet. Vår stora tv hade inte fått plats där inne. Tyvärr så var alla rum i samma gula färg med förutom trappen upp som var grön. Så det blir att leta vidare efter lägenhet. Ska ringa till Karlskoga hyresbostäder imorn då vi har blivit erbjudna 2 lägenheter. Den där etagelägenheten som jag har skrivit om förut blev tydligen inte uthyrd så den har vi blivit erbjudna. Problemet med den är att den bara är på 60 kvm men då är det öppen planlösning och två våningar. Vi får åka och kolla på den helt enkelt.

Hade tänkt att klippa mig i Karlskoga idag med då det är ca 100 kr billigare att klippa sig där än i Örebro med det han jag inte så det blir väl att beställa någon tid här i stan någon dag. Mamma har redan sagt att hon kan vara barnvakt då :) Vill även köpa ett par nya höst stövlar, har hittat snygga på H&M som jag funderar på.


En varning med, köp INTE Lager 157 egna jeans!!!! Köpte ett par förra helgen för 300 kr och tyckte att de var snygga på. Skulle sedan använda dom en dag då jag skulle upp på stan och ta en fika med Sussi. Och efter 10 min så satt byxorna i knä vecken, de var hemskt!! De töjer sig så grymt mycket så mamma ska få pröva dom och se om hon kan ha dom i stället. Ska åka till Vingåker den 2 oktober och då önskar jag mig ett par jeans av Andreas så det är bara hoppas att jag hittar ett par.


Nu har jag skrivit mycket och tvätten är vikt och jag har plockat undan lite här hemma då är det kanske dags att gå och sova som resten av familjen gör.

Godnatt

1 kommentar:

  1. Var och klippte mig på Kharma på Norr idag. Har blivit nöjd alla de gånger jag varit där. Billiga är dom också. Betalade 359 kr idag, men då köpte jag värmeskydd för 119 kr. Ett tips bara :).

    SvaraRadera