torsdag 18 november 2010

Lek och buslandet

Igår har vi mycket saker för oss, först till BVC på 8 månaders koll och sen till Maria och Noralinn för att sedan gå till lek och buslandet.

Gick bra på BVC förutom att Alice inte ville ligga på rygg när jag skulle ta av henne kläderna för hon skulle vägas så hon blev skitarg och skrek rakt ut. La henne på vågen som visade 6720 g, tog upp henne i famnen och känner att det blir varmt på magen, ja då kissar hon på mig. Ställer henne sedan upp på det bordet de har där för att tycker om att stå upp, ja då kissar hon på mig igen. Så jag gick runt och luktade kiss igår, mysigt! Mätte även stumpan som nu är 66 cm lång :) Så nu väger hon nästan 4 kilo mer än vad hon gjorde när hon föddes och är 20 cm längre, stora tjejen <3
En lite mindre Alice

Och en lite större Alice
På lek och buslandet gick det bra, jag och Alice åkte rutschkana. Jag fastnade nästan med rumpan men när jag väl kommit loss så gick det så fort :) Sen åt vi lite lunch, jag en hamburgare och Alice köttfärsås med spagetti, mums! Efter det så var vi en stund i bollhavet vilket Alice tycke väldigt mycket om. Gick runt och kollade där inne och jag hittade en skridskobana och jag som älskar att åka skridskor! Så jag började leta efter ett par som passade till mig men det fanns bara högerskor, mysko. Får väl vänta helt enkelt tills vi flyttar till Karlskoga och kan åka i Nobel hallen :)



Ikväll kommer mamma och pappa hit, ska åka till tippen med massor av skit vi har i källaren. Sen ska vi bjuda på pannkakor till kvällsmat, gott!

Alice har lärt sig att klappa händerna med, så söt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar