torsdag 11 november 2010

Öbo

Ni som har mig på facebook vet kanske vad som har hänt och att jag är väldigt arg på öbo. Hade visning på lägenheten igår och efter det så gjorde bovärden besiktning av lägenheten. Han anser att vi ska behöva betala nya tapeter till hela lägenheten då katterna har rivit på tapeterna. I vardagsrummet har de rivit och det syns så det vet vi ju om att vi får betala (eller fixa själva) men i hallen är det tre små små märken, i sovrummet är det ett märke ovanför sängen som knappt syns, i köket är det typ 4 märken som inte heller syns men han anser att det är för mycket skada. Själva grejen är den att den personen som bodde innan oss hade jättemycket saker på väggarna och har lagat stora hål med spackel som är skit fult och vi fick inte om tapetserat när vi flyttade in. Fattar inte varför förra bovärden godkännde det när det ser förjävligt ut och vi får betala för små små märken på tapeten som knappt syns. Ska bli så skönt att flytta från öbo och slippa dom för alltid!

Nästa jul står jag i det här köket och lagar mat :)
Är riktigt härligt väder ute idag så efter Alice har vaknat och ätit mat så ska vi ta och gå ut en sväng, kanske gå och gunga och leka i snön. Köpte en tidning i går om julen och jag har läst i den nu och jag längtar verkligen till julen nu fast vi kommer bo i kartonger. Alice kommer väl få massor av julklappar och jag har redan bestämt vad jag ska köpa till alla, nästan :) Alice önskar sig en pulka och det skulle vara så mysigt att ha en nu som hon skulle kunna sitta i.



I år ska vi fira hemma hos mina föräldrar och sen på juldagen så åker vi till Karlskoga och firar där. Ska hem till min mormor och äta mat någon dag med så mycket blir det. Ska till Loka den 28 november och äta julbord och sen blir det ett till julbord den 11 december på Karlslunds herrgård med alla vänner, ca 25 st :)



Nu ska jag se om Alice är på gång och vakna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar