söndag 14 november 2010

Rensat

Idag har vi rensat nere i förrådet inför loppisen som jag och Sussi ska stå på den 27 november i Örebro golfhall. Vad mycket saker man samlar på sig under åren. Jag gick efter "om det bara är här nere och jag inte använder det varför ska jag då ha kvar det" så jag har slängt massor med saker idag, skönt! Andreas har dock lite svårare att slänga saker men jag överallade honom att slänga ganska så mycket saker.
Det blev i alla fall två lådor och en soppsäck med saker till loppisen, får se om jag kan sälja av lite saker. Många jackor blev det och lite andra små saker.

Mamma var barnvakt åt Alice när vi rensade så de var ute och gick i 2 timmar, trodde nästan att de hade rymt. Sen blev det en fika med bullar och kaffe och då kom även Andreas föräldrar och Annika. Blev av med en jacka och två tavlor som vi hade i källaren, perfekt





I lördags var jag, mamma och Alice på stan. Mamma köpte pepparkaksklänningen till henne, så söt! Och jag köpte pandadräckten som hon kan mysa runt i här hemma :) Tog en lunch på Creperiet och Alice tyckte en liten kille som lekte i lekhagen var jätterolig då hon satt och skrattade åt han hela tiden, hihih.


Den här veckan är det fullt upp, imorn kommer Jessica och Harry på besök, på tisdag kommer Ljuba och Lillebror på fika och sen på onsdag är det först besök på bvc (8 månaders kontroll) och sen efter det ska vi till Lek och Buslandet och träffa kompisarna.





Jessica och Ljuba på examensfesten


Måste väl börja packa snart med......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar